Voordat je begint met de digitale innovatie en het ingeslagen transformatie pad, zal je precies moeten weten waarom. Van te voren weten, wat je later wilt bereiken, zodat je nu de beste en goedkoopste stappen neemt.
Het is essentieel dat je je innovatie en transformatie baseert op de behoeften van de gebruiker, terwijl je ook rekening houdt met zowel de commerciële als technische aspecten van de digitale transformatie. Voor veel organisaties hebben deze doelen betrekking op het contact houden met het publiek en hoe concurrerend te blijven in het nieuwe digitale tijdperk.
Maar het is ook belangrijk hoe jouw organisatie is opgebouwd. Je moet bijvoorbeeld overwegen welke processen essentieel zijn om op de 'oude' manier uit te voeren en welke processen baat zouden hebben bij een geautomatiseerde oplossing.
Uiteindelijk moet elk huidige technische system van dichtbij bekeken worden en bepalen of je het wilt automatiseren. Bij elk systeem moet je onderzoeken hoe systemen het vermogen van de organisatie om de bedrijfsdoelstellingen te bereiken beperken.
Als het volkomen duidelijk is hoe het 'waarom' ingevuld wordt, kunnen de benodigde functionaliteiten bepaald en ingevuld worden. Hieronder vind je een aantal belangrijke onderwerpen om de communicatie te optimaliseren.
Elk segment kan worden weergegeven door een archetype, de persona. Een persona bevat meestal informatie over de demografische gegevens, interesses, behoeften en voorkeuren van je klant.
Definieer je merk communicatiestrategie en kernboodschappen op basis van de geïdentificeerde persona's. Hoe ga je je doelgroep informeren, overtuigen, verlichten, onderwijzen, herinneren en verrijken over je producten en je aanbiedingen?
Je moet zijn waar de klant is, zij bepalen het kanaal. Daar kan je je merk uitbreiden. Met welke contactmomenten kan je de interesse wekken, de conversie verhogen en je klantenbestand, nog, loyaler maken?
Je moet bepalen wat de beste manier is om de juiste ervaring te leveren. Kanaal specifieke content werkt meestal het beste. Het kost wat meer tijd maar zal zeker de hoogste beloning opleveren.
De personalisatiestrategie begint met het segmenteren van het publiek, je klanten. Je kan inzicht krijgen in de interesses, gedragingen en voorkeuren van elk marktsegment om gerichte communicatie te versturen.
Wanneer duidelijk is hoe en waarom de transformatie gaat plaatsvinden, dan pas, is het tijd om je te concentreren op het technische aspect van je digitale innovatie- en transformatietraject. De technologie volgt de strategie bepaalt, en niet andersom.
Het implementeren van nieuwe functies in minuten, in plaats van weken of maanden, is essentieel voor het leveren van tijdige en relevante digitale ervaringen voor nu en in de toekomst. De klant verwacht dit van je bedrijf.
Het meest cruciale aspect van de digitale innovatie- en transformatie reis is transitie van de digitale bedrijfsmentaliteit. De digitale bedrijfsmentaliteit is een mentaliteit om de hele organisatie digitaal aanpasbaar te maken. Wij helpen je daar graag mee.
Samen met onze partners kunnen we de verschillende aspecten van je bedrijf tegelijkertijd analyseren. Iedere partner heeft haar specialiteit, dat levert betere en vooral snellere resultaten op.
Het is niet alleen het automatiseren van de communicatiestromen. Ook zal het beste kanaal moet worden gekozen voor iedere boodschap. Ieder kanaal heeft zijn voordelen en eigenaardigheden.
We zorgen dat je bestaande systemen worden gekoppeld. Hierdoor hoef je geen dure investeringen te doen. We werken met alle bekende systemen voor de meest effectieve communicatie met de klant.
Met onze oplossingen zit je altijd goed wat betreft de bescherming van persoonsgegevens. Wij zorgen er voor dat alle klantgegevens altijd veilig bewaard worden.